Besűrűsödtek a felszállások a hétvégi közös repülés miatt. Egy nap alatt több mint 1500 kilométert repülnünk, három szakaszban, amiből csak az utolsó, Krasznojarszk-Bratszk lesz közös TTW132-CAH024 repülés. Délután háromig oda kell érni Krasznojarszkba.
10. UNNT, Novosibirsk (RU) - UNAA, Abakan (RU)
OC(320) NC(489) ABK(113,3)
2009/DEC/19 0407Z-0516Z - CAH024
UNNT 190300Z 00000MPS 8000 SCT040 OVC200 M31/M35 Q1030 NOSIG RMK QFE763/1017 25810160
Novoszibirszki magány / Loneliness in Novosibirsk
Mivel ez egy retrospektív és több szakaszt is magába foglaló bejegyzés, nem untatnám még saját magamat sem az élményekkel, inkább szorítkoznék a tényekre. Szóval Novoszirszkben 6,1 tonna kerozint betankoltak a Kisvas különböző tartályaiba, majd kigurultunk és felszálltunk UNNT 07-es pályájáról. Ja igen, szélcsend és -35°C!
Indulási eljárás / Departure procedure
Mióta Oroszországban repülünk, én személy szerint rákaptam a magasságmérő műszer QFE szerinti beállítására/használatára. Igaziból nagyon egyszerű és hasznos. Ráadásul orosz területen még a METARban is közlik a pilótával, hogy mi a légnyomásérték, ha a földön nullára tekered az alitmetert. Ma a QFE 763 Hgmm, amit 0,333-al felszorozva 1017 HPa-t, kapunk, amit elszotva 33,864-el 30,03 Hginchet kapunk. Ezek alapján bármely magasságmérőt be lehet kalibrálni.
Ki korán kél, napfényes képeket lel / The one who wakes up early in the morning can take sunny pictures
Abakanba érkezünk. Hakaszföld fővárosába. A magyar Wikipédia Abakan bejegyzése nem az orosz várost, hanem az orosz támadó gépkarabélyt ismerteti, amire ha bárki kíváncsi lenne, itt a link. :)
Alant Abakan és a Jenyiszej folyó / Down there it is Abakan and the river Yenisey
UNAA 190400Z 00000MPS 2000 FU BR BKN100 BKN200 M12/M15 Q1030 NOSIG RMK QFE749 020///65
Ez az érkező METAR táviratunk. A szél csedes itt is, de megfigyelhetjük, hogy az indulási -35-ös celsius fokhoz képest itt csak -12, -15°C a hőmérésklet, tehát jóval enyhébb, mint az 500 kilométerrel nyugatabbra fekvő Novoszibirszkben.
Nem időzünk sokat a szamojéd szánhúzó kutyák és a szovjet légideszantosok egykori hazájában. Délután (itt már este, +0700 UTC) megyünk Krasznojarszkba.
11. UNAA, Abakan (RU) - UNKL, Krasnoyask (RU)
EQ(542) //KRS(113,2)
2009/DEC/19 1312Z-1400Z - CAH024
150 NM-el észak-északkeletnek utazunk, még mindig a Jenyiszej folyó mentén. Ez az út autóból valahogy így nézne ki: http://www.panoramio.com/photo/538072. Mivel jelenleg sötét van, és ilyen sötét FS-képeket már láttunk eleget, most ajánlom, nézze mindenki a földi, valóságos szibériai fotókat. Szépek.
Erről a szakaszról annyit tudok elmondani, hogy gyorsan lerepültük, bár ahhoz képest, hogy milyen rövid, nem is olyan gyorsan. Azt hiszem, ez a megközelítés közbeni bizonytalanság miatt volt, nem tudtuk eldönteni, melyik pályát válasszuk. végül a 11R nyert, 108°-os pályairányával.
A cél, hogy a közös repülés betervezett időpontjára ideérjünk, megvalósult. Míg Petire várunk, leállítjuk a hajtóműveket és újra cold & dark állapotba állítjuk a repülőgépet.
(A nagy sietségben METAR kimásolását is elfelejtettem, de talán nem olyan nagy baj.)
A nagy várakozásban olvashatunk egy kicsit Krasznojarszk városáról is.
12. UNKL, Krasnoyarsk (RU) - UIBB, Bratsk (RU)
RX(921) NVD(112,7) BRT(113,6)
2009/DEC/19 cca 1510Z-1610Z - CAH024 & TTW132
UNKL 191400Z 00000MPS 4300 -SN OVC083 M20/M22 Q1025 NOSIG RMK QFE743 29////37
Az egész túra a közös repülés élményére épül, mint maga az IVAO is. Ez néha nekünk is megadatik, végre Peti és Miki közösen várják a felszállást. Természetesen késő éjszaka van már, helyi idő szerint este tíz, de ha ilyenkor, hát ilyenkor. Enyhe havazás (míg odakint, a budapesti éjszakában is lassan elkezd esni a valóságos hó, ami pár órán belül 25-30 centis hótakaróval borítja be az országot és várost).
Irány Bratszk!
TTW132 V1 körül, CAH024 taxizik a 11R várakozópontjához / TTW132 is nearly at V1, CAH024 is taxiing to holding point, runway 11R
A dolog úgy alakul, hogy viszonylag gyorsan szállunk fel egymás után. Amire rátesz még egy lapáttal, hogy elmulasztottam jelentősebben visszavenni a sebességet felszállás után - maradt úgy névleges körül a teljesítmény - és nagyon rárepültem Petire, aki viszont FSPassenger felhasználó, és ezért óvatos duhaj. De nem volt gond, mert egy komolyabb emelkedési rátával el is mentem a feje fölött.
Az útvonaltervben megadott NDB-k közvetlen rárepülésével jókora időt, távolságot és kerzint is pazarolnánk, ezért inkább csak tájékozódási pontoknak használjuk őket, és dirket a célreptér terminál VOR-jára repülünk, a kiinduló reptér VOR-jának 079-es radiálján kifelé indulva.
Bratszkhoz közeledve régi ismerős csatlakozik a session-höz, HA-GAB, aki ezúttal csak pár közös fotó erejéig, meg bartáti csevejre érkezett Fokkerével Bratszkba.
HA-GAB & CAH024, TTW132 is landing nearby
Peti landolását már csak HA-GAB kolléga várta, meg, akivel aztán el is mentek egy közös, trópusi repülésre, ahonnan estére ezt a képeslapot küldték:
SABA, TTW132 & HA-GAB
No nem baj, két héten belül már a mi is trópusokon leszünk! :)
Utolsó kommentek