Peti legutóbbi bejegyzése még Irkutszkba, oroszországi utazásunk utolsó állomására való érkezésünket írta le. A bajkál-parti várost elhagyva még két állomás vár minket Mongóliában (Ulan Bator és Baruun-Urth), majd újabb óriás országot szelve át Kína reptereit is meglátogatjuk.
Felhők közt bujkál a Bajkál :) / Lake Baikal
14. UIII, Irkutszk (RU) - ZMUB, Ulan-Bataar (MN)
PF(475) RT(695) UDA(116)
2009/DEC/22 0352Z-0500Z - CAH024
UIII 240300Z 28003MPS 2300 BR SCT012 OVC100 M28/M31 Q1042 NOSIG RMK QBB360 QFE735/0981 30810350
Hajnali indulás - világos égbolt. Bár Peti már "daylight" repül, azaz IVAO-s időjárással, de nappali fényben, én még tartom magam az időeltolódás okozta napszakokhoz. Ronda köd és csontig hatoló hideg az irkutszki betonon. Itt még nyáron sem lehet túl meleg. Távozásunk ellőtt eszembe jutnak még a szegedi srácok, akik elbicikliztek 2008 nyarán Szegedről egészen Pekingig, és itt is megálltak kicsit. Ők 14 fokot említenek nyári melegként. Olvassunk bele a blogjukba!
Ködös indulás Irkutszból / Foggy departing at Irkutsk
Egyébként itt térünk le a legendás Transzszibériai vasút nyomvonaláról, amit gyakorlatilag Moszkva óta nagyjából követtünk, és amit terveink szerint pár hét múlva ismét keresztezünk, miután dél-kelet ázsiai és ausztrál vargabetűnk után Vlagyivosztok magasságában Alaszkának vesszük majd az irányt.
A Szibériát keresztülszelő vasút és a mi túránk (szaggatottal) nyomvonala / Trans-Siberian Railway and our tour's planned route(dashed)
A szakasz célreptere A Dzsingisz Kán Nemzetközi Repülőtér lesz, Mongólia fővárosában, Ulánbátorban. Az első, ezer méter tengerszint feletti magasságban fekvő reptér a túra során. (Ferihegy kb. 150m-en, a mongol főváros reptere pedig 1300m-en helyezkedik el.)
Érkezés Ulánbátorba az FS-ben... / Arriving to Ulan-Bataar in FS...
...és a valóságban. Ugyanolyan kopár, télen, nyáron, Fs-ben valóságban. / ...and in reality. It's the same bareness in winter or summer, in FS or in reality
ZMUB 240300Z 35009MPS 2000NW 2800SE SN BLSN SCT030 BKN080 M26/M30 Q1018 NOSIG RMK QFE656.6 69 NW SE MT OBSC
A jó öreg METAR-ban a végére maradnak a mazsolák: NW SE MT OBSC. North-west, south-east, monuntain, obstacles. Vagyis könnyen hegynek mehetsz, ha nem odavigyázol! :) De persze azért azt mégsem. Mi is leszállunk Dzsingiszéknél.
15. ZMUB, Ulan-Bataar (MN) - ZMBU, Barun-Urt (MN)
UN(400)
2009/DEC/25 2105Z-2227Z - CAH024
ZMUB 250300Z VRB01MPS 4000NW FU NSC M32/M37 Q1015 NOSIG RMK QFE654.7 60 NW MT OBSC
Boldog karácsonyt! Még szerencse, hogy a mongolok többsége pogány, buddhista, vagy csak ateista, köszönhetően a szovjet ideológia hathatós térhódításának, így ki tudtuk eszközölni, hogy a szorgos mongol festőmunkások karácsonyra új festéssel lepjenek meg minket és légitársaságoot. A Carpathian VA flottájában hivatalosan ugyan nem szolgál Tu-134, csak a nagy testvére, a 154-es, de mivel ezen a túrán a világ körül vele repülünk és a Carpath 024 hívójellel, úgy gondoltam, hogy a hátralevő szakaszokon inkább a Carpathian egyenruhájában fényképezkednék a kistuskóval. Nem pedig az eddigi, orosz felségjelzésű festésben. Íme:
Carpathian 024 in company livery
Az időjárás ismét vicces. Az IVAO weather ilyen látással kényeztet minket induláskor:
Ez azért nem fog hiányozni délen / The only thing I won't miss way down south
És itt még nem sejtettük, (mert nem is sejthettük, hisz a baruun-urti célreptérnek nincs IVAO-s METAR-ja) hogy leszálláskor az egy szál NDB mellé ugyanilyen látással találkozunk majd. És hogy egy átstart után sikerül csak letenni a madarat ZMBU aszfaltcsíkján. Szó szerint, mert FS-ben csak egy csík, se gurulóutak, se betony.
16. ZBMU, Baruun-Urth (MN) - ZBHH, Hohhot (CN)
ERE(114,9) HET(116,9)
2009/DEC/25 2105Z-2227Z - CAH024
Mongóliából Belső-Mongóliába repülünk, ami nevéhez képest Kína egyik tartománya. Ennek is a fővárosa Hohhot, ahol már komoly nemzetközi repülőtér található ILS-el!!! ;) Ez fontos fegyvertény, annak ellenére is, hogy legtöbbször csak segít a siklópálya, de legalábbis távolsági adatot szolgáltat a vele párban elhelyezett DME adó.
A környéken hatalmas hegyek, és a látszat ellenére ez a völgyben levő reptér is ezer méteren fekszik!
A megközelítési eljárást egy klasszikus hurok, vagy könnycsepp (teardrop) repülés képezi. Északról dél-délnyugatnak kifelé repülünk a síkság fölé a VOR-tól úgy 25 Km-et, QNH szerint 5500 lábra süllyedve az alapfal/végsőre forduláskor egy kényelmes 15°-os dőlésű jobb fordulóval sikeresen elkapjuk az iránysávot a 08-as (077°) pályára, és landing checklist! Itt nem is kell Go-around! ;)
17. ZBHH, Hohhot (CN) - ZBYN, Taiyuan (CN)
SZ(282) W(442)
2009/DEC/26 0448Z-0530Z - CAH024
A 3,4 milliós tartományi fővárosba látogatunk. Képriport.
Backtrack, Hohhot
Az északi 40° körül egyre ritkulnak az egybefüggő havas területek, repülünk ki a télből? / About N40 latititude, having less snow down, it seems we're flying out of winter
Ez nem köd, ez szmog! / It's not fog, it's smog!
Taijüan megközelítése a valóságban / Approaching Taiyuan in reality
Taijüan repteréről sok érdekességet megtudhat az, aki tud kínaiul: http://www.9588.com/airport/TYN.html Köszönjük, Peti! :)
Zulu Bravo Yankee Noveber. Ez a treffpunkt. Innen repüljük TTW132 - Petivel legközelebb a közös szakaszt, így pár napra itt hangárba toljuk a verdákat, hogy azután együtt menjünk az agyaghadsereg hazájába, Xi'an-ba!
Utolsó kommentek