Lavor kolléga pozitív kritikája eredményeként már átírt kínai városnevekkel ismerkedhetünk meg. (Bár Csungkingot Csongkingnek is írják, meg így is:重 市 az előbbit választottam, a Csungking Expressz c. film elterjedt írásmódja miatt.) Bármilyen nagy ország is Kína, már csak ezt a két várost, repteret látogatjuk meg, azután irány Vietnam, Laosz és még tovább!
19. ZLXY, Xi'an (CN) - ZUCK, Chongqing (CN) - 303NM
NSH(116,3) //CKG(116,1)
2009/DEC/31 0607Z-0725Z - CAH024
ZLXY 310500Z 30001MPS CAVOK 03/M18 Q1022 NOSIG
A 2009-es év utolsó szakaszrepülése ez a reggeli. Mivel ismét dél felé igyekszünk, a mínuszoktól is búcsút veszünk lassan, hiszen célrepterünkön már +7 °C-al kecsegtet miket a meteorológiai jelentés. A Jangce folyó partján fekvő Csungking városát 3,4 milliónyian lakják, magát a hasonló nevű, teljes Magyarországnyi tartományt pedig 34 millióan. Kínai léptékkel köpésnyire ide (légvonalban 450Km) épül a világ legnagyobb vízierőműve, a Három Szoros. Többek közt ennek a rengeteg embernek az életét is meg fogja változtatni, ha elkészül, állítólag.
Jangce
A 20-as pályára végeztünk megközelítést, amit elhatározási magasságra érkezve félbeszakítottunk, mert a reptéren komoly köd fogadott, a pályafényeket alig lehetett látni. Így egy karika után, immár ILS-el, letettük a gépet.
Ha köd, akkor Kína / You say fog, I say China
A Foggy Day In Chongqing Town
Érkező METAR, rossz dolgok kiemelve :)
ZUCK 310600Z 06002MPS 0600 R20/1100 FG FEW004 SCT030 OVC050 07/05 Q1020 TEMPO 0500 -RA FG
BUÉK!
Az újév (a konvencionális, csillagászati, nem a kínai) itt talál minket, de hamarosan, az új esztendőben, persze némi rekreáció után jön a következő szakasz:
20. ZUCK, Chongqing (CN) - ZPPP, Kunming (CN) - 303 NM
XYO(116,7) HX(285) //KMG(112,9)
2010/JAN/02 0807Z-0920Z - CAH024
ZUCK 020700Z 35002MPS 310V040 1300 R20/1100 BR SKC 09/08 Q1020 BECMG 1500
Verőfényes nap, úgy látszik az új évre új időjárást fogadtak meg Kínában. Végre. Jó ómen, hiszen amilyen a kezdet, olyan folytatás - az Örök Tavasz Városába, Kunmingbe repülünk. Érdekes hely. 18 fok vár minket az 1900m-el a tengerszint fölött fekvő, további nagy hegyekkel körbevett városban.
"-Carpat Zero Two Four, lined up Runway Two Zero, ready for departure!"
Egy kedves utasunk fényképezte útközben / Enroute photo form one of our dear passengers
TTW132 - Peti telefonál, hogy este akkor innen, Zulu Papa Papa Papáról indul tovább a közös reppenés. Ezek szerint gyorsan be kell vásárolni kínai szuvenírekből. Este megyünk Hanoiba!
Ha ilyen szép idő van, hát csatlakozzunk a 21-es pálya hosszúfalához! / Such a nice weather, so let's join to the downwind leg of runway 21!
De tényleg, ha végignézem az eddigi képeket, nagyon kevés CAVOK, (clouds and visibility OK) képet látni, többnyire köd, hó, sötét, vagy szmog tette kihívássá a landolást. De itt ragyog minden, örök a tavasz. Egy jó kis vizuális megközelítést eszközölünk akkor (Szibériában éjszaka, egy szál NDB-vel azért nem voltam ilyen bátor). De csak Lavor kedvéért, aki ezt szorgalmazta. ;)
Az élő zene varázsa: hát persze, hogy siklópálya fölött vagyunk! ;) / Wonder of live music: of course we are apporaching over glide slope... ;)
ZPPP 020700Z 20004MPS 160V270 CAVOK 18/M03 Q1017 NOSIG
Kis pihi után este közös szakasz. Alig várom, az mindig izgalmas.
Folyt. köv.!
Utolsó kommentek