7. USCC, Chelyabinsk - USTR, Tyumen
TH(579) AR(187) QF(315)
2009/DEC/15 2054Z-2150Z - CAH02
A vendégszerető Cseljabinszk után (én két napot is időztem ott) most Tyumenybe megyünk. Barátunk, a Wikipédia szerint 500.000 ember lakja a Tura-parti várost, ami 2144 kilométerre fekszik Moszkvától. Szóval már jó messze járunk a fővárostól.
A szakaszt a két kolléga ezúttal külön-külön teljesítette - TTW132 Peti HA-GAB kollegával repült, akit szeretettel üdvözlünk ezúton is köreinkben. Már többször repültünk együtt így hárman, és remélem, sokszor csatlakozik még hozzánk a túra folyamán. Jómagam a fenti dátumon teljesítettem a Cseljabinszk-Tyumeny távot. Peti, jó szokásához híven itt is bérelt egy Antonovot, és iskolakörözött, míg meg nem kezdtem az eljárás lerepülését.
Enroute TTW132 & HA-GAB (Tu-134+Fokker 70)
A mai repülés enyhe hóesésben és a következő METAR szerint kezdődött:
USCC 152000Z 34006MPS 9999 -SN SCT011 OVC070 M26/M30 Q1017 TEMPO 1600 SHSN RMK QFE743 27000060
Egyszóval kevés szél, nagy hideg, néhány felhő. A Tuskó bekalibrálva, (később technikai részletekbe is belemegyünk, nem csak túranaplót írunk) NDB-k betekerve, egy szál induló VOR-adónk is, hogy segítsen az indulási eljárás (SID) lerepülésében. Kigurulás, sima felszállás, és már meg is van az első adó. A másodikra repülve zavarba ejtően sokára jön be a tjumenyi reptéren már rendelkezésünkre álló ILS(!). DME - mint kiderült - az FS-ben nem társul hozzá, csak iránysáv és siklópálya. Így távolságot nem tudunk mérni, viszont - ahogy Peti fogalmazott, a reptér jól körbe van bástyázva NDB-kkel. :)
Látványosan alacsonyan lerepült eljárás / Spectacular height for a spectacular approach procedure
A megközelítést a térképen szereplő magasság helyett jóval alacsonyabban végeztem, ami nem volt szándékos, de nem is korrigáltam az 1600 lábas magasságon - úgysem zavart senkit a környéken, és még jó képeket is lehetett lőni. Az autopliotot kikapcsolva inkább kézzel fejeztem be a leszállást - jó laposan, de döccenésmentesen érkezve a betonra. A 03-as pályáról hosszú taxizás után beálltam a rám váró TTW132 mellé. Bár többen is várhattak volna. Mondjuk pár, népviseletbe öltözött sztyuvi. :)
Érkező METAR: USTR 152100Z 02005MPS 9999 SHSN SCT040CB OVC070 M30/M35 Q1022 TEMPO 2000 SHSN BKN007 RMK QFE756/1008 03CLRD65 30750029
The chartered An-2 TTW132 & the just arrived Tu-134 CAH024 at Tyumen Airport
Utolsó kommentek