Present position

An 24:  LHBP-LZKZ-...-ZPPP

Tu 134: LHBP-LZKZ-...-LYBE-LHBP.

Tu-134 World tour

This blog is about a world tour of two virtual pilot friends. TTW132 (of Tatrawings VA) aka Peti & CAH024 (of Carpathian VA) aka Miki. We're flying the Tupolev Tu-134 aircraft, using Microsoft Flight Simulator and IVAO network - as proud members of the Hungary Division of International Virtual Aviation Organization.

The route of the tour is flexible. Anyone can join us, anytime, anywhere, with any type of aircraft. We use SCS Tu-134A model, and conventional navigation method (VOR/DME, NDB, NAS1) but it's not a must.

Feel free to come and fly with us!

Utolsó kommentek

  • TTW132: @Takoca: Szia, köszönjük a jókívánságot és a képeket: szuperek - körbe is néztem, nagyon hangulato... (2011.11.03. 00:04) Zihuatanejo felé
  • Takacsi: Halihó! örülök, hogy még repültök :) csináltam két képet Ferihegyen, gondoltam megmutatom itt i... (2011.11.02. 22:48) Zihuatanejo felé
  • TTW132: @Takoca: Üdv Pilóta Kolléga (?) :) A csendes felszín alatt döbbenetes mértékű munka folyik - Los A... (2011.04.28. 08:16) Egy éve úton
  • Takacsi: Halihó! mi történet az elmúlt hónapokban?? ??? (2011.04.19. 01:19) Egy éve úton
  • lavor: Ez király hogy ennyi idótök van és nem marhasággal töltitek. Jobbitó szándékkal azt tanácsolom, ho... (2009.12.29. 17:58) Xi'an-ba, hármasban
  • Utolsó 20

Abakan és Krasznojarszk, majd közösen Bratszk

2009.12.19. 20:21 - CAH024

Besűrűsödtek a felszállások a hétvégi közös repülés miatt. Egy nap alatt több mint 1500 kilométert repülnünk, három szakaszban, amiből csak az utolsó, Krasznojarszk-Bratszk lesz közös TTW132-CAH024 repülés. Délután háromig oda kell érni Krasznojarszkba.

10. UNNT, Novosibirsk (RU) - UNAA, Abakan (RU)
OC(320) NC(489) ABK(113,3)

2009/DEC/19 0407Z-0516Z - CAH024

UNNT 190300Z 00000MPS 8000 SCT040 OVC200 M31/M35 Q1030 NOSIG RMK QFE763/1017 25810160 

Novoszibirszki magány / Loneliness in Novosibirsk

Mivel ez egy retrospektív és több szakaszt is magába foglaló bejegyzés, nem untatnám még saját magamat sem az élményekkel, inkább szorítkoznék a tényekre. Szóval Novoszirszkben 6,1 tonna kerozint betankoltak a Kisvas különböző tartályaiba, majd kigurultunk és felszálltunk UNNT 07-es pályájáról. Ja igen, szélcsend és -35°C!

Indulási eljárás / Departure procedure

Mióta Oroszországban repülünk, én személy szerint rákaptam a magasságmérő műszer QFE szerinti beállítására/használatára. Igaziból nagyon egyszerű és hasznos. Ráadásul orosz területen még a METARban is közlik a pilótával, hogy mi a légnyomásérték, ha a földön nullára tekered az alitmetert. Ma a QFE 763 Hgmm, amit 0,333-al felszorozva 1017 HPa-t, kapunk, amit elszotva 33,864-el 30,03 Hginchet kapunk. Ezek alapján bármely magasságmérőt be lehet kalibrálni.

Ki korán kél, napfényes képeket lel / The one who wakes up early in the morning can take sunny pictures

Abakanba érkezünk. Hakaszföld fővárosába. A magyar Wikipédia Abakan bejegyzése nem az orosz várost, hanem az orosz támadó gépkarabélyt ismerteti, amire ha bárki kíváncsi lenne, itt a link. :)

Alant Abakan és a Jenyiszej folyó / Down there it is Abakan and the river Yenisey

UNAA 190400Z 00000MPS 2000 FU BR BKN100 BKN200 M12/M15 Q1030 NOSIG RMK QFE749 020///65

Ez az érkező METAR táviratunk. A szél csedes itt is, de megfigyelhetjük, hogy az indulási -35-ös celsius fokhoz képest itt csak -12, -15°C a hőmérésklet, tehát jóval enyhébb, mint az 500 kilométerrel nyugatabbra fekvő Novoszibirszkben.

Nem időzünk sokat a szamojéd szánhúzó kutyák és a szovjet légideszantosok egykori hazájában. Délután (itt már este, +0700 UTC) megyünk Krasznojarszkba.

11. UNAA, Abakan (RU) - UNKL, Krasnoyask (RU)
EQ(542) //KRS(113,2)

2009/DEC/19 1312Z-1400Z - CAH024

150 NM-el észak-északkeletnek utazunk, még mindig a Jenyiszej folyó mentén. Ez az út autóból valahogy így nézne ki: http://www.panoramio.com/photo/538072. Mivel jelenleg sötét van, és ilyen sötét FS-képeket már láttunk eleget, most ajánlom, nézze mindenki a földi, valóságos szibériai fotókat. Szépek.

Erről a szakaszról annyit tudok elmondani, hogy gyorsan lerepültük, bár ahhoz képest, hogy milyen rövid, nem is olyan gyorsan. Azt hiszem, ez a megközelítés közbeni bizonytalanság miatt volt, nem tudtuk eldönteni, melyik pályát válasszuk. végül a 11R nyert, 108°-os pályairányával.

A cél, hogy a közös repülés betervezett időpontjára ideérjünk, megvalósult. Míg Petire várunk, leállítjuk a hajtóműveket és újra cold & dark állapotba állítjuk a repülőgépet.

(A nagy sietségben METAR kimásolását is elfelejtettem, de talán nem olyan nagy baj.)

A nagy várakozásban olvashatunk egy kicsit Krasznojarszk városáról is.

12. UNKL, Krasnoyarsk (RU) - UIBB, Bratsk (RU)
RX(921) NVD(112,7) BRT(113,6)

2009/DEC/19 cca 1510Z-1610Z - CAH024 & TTW132

UNKL 191400Z 00000MPS 4300 -SN OVC083 M20/M22 Q1025 NOSIG RMK QFE743 29////37

Az egész túra a közös repülés élményére épül, mint maga az IVAO is. Ez néha nekünk is megadatik, végre Peti és Miki közösen várják a felszállást. Természetesen késő éjszaka van már, helyi idő szerint este tíz, de ha ilyenkor, hát ilyenkor. Enyhe havazás (míg odakint, a budapesti éjszakában is lassan elkezd esni a valóságos hó, ami pár órán belül 25-30 centis hótakaróval borítja be az országot és várost).

Irány Bratszk!

TTW132 V1 körül, CAH024 taxizik a 11R várakozópontjához / TTW132 is nearly at V1, CAH024 is taxiing to holding point, runway 11R

A dolog úgy alakul, hogy viszonylag gyorsan szállunk fel egymás után. Amire rátesz még egy lapáttal, hogy elmulasztottam jelentősebben visszavenni a sebességet felszállás után - maradt úgy névleges körül a teljesítmény - és nagyon rárepültem Petire, aki viszont FSPassenger felhasználó, és ezért óvatos duhaj. De nem volt gond, mert egy komolyabb emelkedési rátával el is mentem a feje fölött.

Az útvonaltervben megadott NDB-k közvetlen rárepülésével jókora időt, távolságot és kerzint is pazarolnánk, ezért inkább csak tájékozódási pontoknak használjuk őket, és dirket a célreptér terminál VOR-jára repülünk, a kiinduló reptér VOR-jának 079-es radiálján kifelé indulva.

Bratszkhoz közeledve régi ismerős csatlakozik a session-höz, HA-GAB, aki ezúttal csak pár közös fotó erejéig, meg bartáti csevejre érkezett Fokkerével Bratszkba.

HA-GAB & CAH024, TTW132 is landing nearby

 Peti landolását már csak HA-GAB kolléga várta, meg, akivel aztán el is mentek egy közös, trópusi repülésre, ahonnan estére ezt a képeslapot küldték:

SABA, TTW132 & HA-GAB

No nem baj, két héten belül már a mi is trópusokon leszünk! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tu-134.blog.hu/api/trackback/id/tr841612330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása