Present position

An 24:  LHBP-LZKZ-...-ZPPP

Tu 134: LHBP-LZKZ-...-LYBE-LHBP.

Tu-134 World tour

This blog is about a world tour of two virtual pilot friends. TTW132 (of Tatrawings VA) aka Peti & CAH024 (of Carpathian VA) aka Miki. We're flying the Tupolev Tu-134 aircraft, using Microsoft Flight Simulator and IVAO network - as proud members of the Hungary Division of International Virtual Aviation Organization.

The route of the tour is flexible. Anyone can join us, anytime, anywhere, with any type of aircraft. We use SCS Tu-134A model, and conventional navigation method (VOR/DME, NDB, NAS1) but it's not a must.

Feel free to come and fly with us!

Utolsó kommentek

  • TTW132: @Takoca: Szia, köszönjük a jókívánságot és a képeket: szuperek - körbe is néztem, nagyon hangulato... (2011.11.03. 00:04) Zihuatanejo felé
  • Takacsi: Halihó! örülök, hogy még repültök :) csináltam két képet Ferihegyen, gondoltam megmutatom itt i... (2011.11.02. 22:48) Zihuatanejo felé
  • TTW132: @Takoca: Üdv Pilóta Kolléga (?) :) A csendes felszín alatt döbbenetes mértékű munka folyik - Los A... (2011.04.28. 08:16) Egy éve úton
  • Takacsi: Halihó! mi történet az elmúlt hónapokban?? ??? (2011.04.19. 01:19) Egy éve úton
  • lavor: Ez király hogy ennyi idótök van és nem marhasággal töltitek. Jobbitó szándékkal azt tanácsolom, ho... (2009.12.29. 17:58) Xi'an-ba, hármasban
  • Utolsó 20

Együtt Ufába

2009.12.13. 20:07 - CAH024

5. UWKD, Kazan (RU) - UWUU, Ufa (RU)
HJ(425) UFA(112,3)

Sikerült! Együtt a két nagy utazó. Kazányban végre egymás mellett áll a betonon a két Tu-134-es.

Az időpont 1200Z, így itt már erősen sötétedik. A tatárföldi földi kiszolgálószemélyzet kitett magáért, a pilóták és gépeik is kiváló kondícióban várják a következő szakasz teljesítését. Öt és fél tonna kerozin a gépenként a tankban, kaviár, pezsgő a cateringben. Az idő csendes, nyugodt, alig felhős.

Aki online repül, az tudja, hogy együtt repülni mindig nagyobb élmény, mint egyedül. Ha irányító, ha pilóta a kolléga, együtt vidámabban telik az idő. Mivel nincs irányítás, Petivel a Teamspeaken kommunikálva, "átbeszélünk" egymásnak a másik pilótafülkéjébe. Így gyakorlatilag szinkronban setupolunk és indítunk.

Lassan besötétedik. VSZU (APU) fut, hajtóművek visítanak. Gurulóra állítjuk a fényeket - kisszögre - orrkerékvezérlést bekapcsoljuk, - nagyszögre, és irány a 29R várópontja. TTW132 indul előre.

A Carpathian VA CAH024-ese felszálláshoz készülődik, míg a Tatrawings TTW132-ese lerepüli az indulási eljárást.

Útközben, bár Petinek volt egy kis előnye, 21000 lábas utazómagasságon igen közel kerül egymáshoz a két kistuskó. Ezért a CAH lesüllyed FL190-re, míg a TTW tartja a 210-et.

Így lehet hát, hogy másodiknak szálltam fel, de elsőnek készülődök a leszálláshoz. A megközelítés a szokásos, NDB-k, egy db VOR, és sűrű, sűrű köd. Legalább a hó most épp nem esik. Csak Budapesten. A PT(527) NDB jelöli ki a 14R pálya irányát. 2200 lábon közelítjük meg. Én helyi légnyomásra állított magasságmérővel (QNH), Peti, úgy oroszosan, QFE szerint végzi a megközelítést. PAPI sincs, csak a beton, meg a pályafények. Ennyi legyén elég! Elég is. :)

Gyors backtrack, Peti már a végsőn, elhagyjuk a pályát, majd Peti is leszáll, és együtt gurulunk az ufai apronra.

1317Z a leszállásom. Gyors megbeszélés és "debriefing" után kisütjük, hogy este innen folytatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://tu-134.blog.hu/api/trackback/id/tr111594997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása