18. ZBYN, Taiyuan (CN) - ZLXY, Xi'an (CN)
YIJ(113) SIA(115,3)
2009/DEC/28 2030Z-2300Z - TTW132, CAH024, HA-MAY
Vár minket Xi'an, az ősi kínai város, a birodalom első fővárosa, több nagy kínai uralkodó dinasztia- no meg az agyagkatonák, a szmog és még több millió ember otthona.
A túra IVAO-s fórumán szokás szerint sebtiben meghirdetett közös indulásra csatlakozott hozzánk Maya is, az ivaó magyar részlegének egyik prominens hölgytagja. Így a közös repülés végre tényleg közös volt - hiszen három ember már tömeg.
CAH024 & TTW132 too cold and too dark @ZBYN
Peti példáját követve én is átváltok nappali fényekre, természetesen IVAO online időjárással. Így ezen szakaszon most ez az utolsó sötét kép.
520 kilométert repülünk, és szokásunkkal ellentétben most nem keletnek, hanem éppen kissé nyugatnak - kb 200°-os irányszögön, így a repülési magasságunkat párosnak állítjuk be. Peti 200-on, én 220-on, Maya a kics Beech 58-asával pedig 120-as szinten utazik majd. Szélcsend van, a helyi légnyomás 1011 Hpa. A 13-as pályát választjuk induláshoz, egyrészt mert kézre esik, másrészt meg jó irányba mutat. :)
Peti előbb elkészül, így indít, hátratol, és szól, hogy felszáll, meg hogy megvár. Mire a a CAH024 a várakozóponthoz érkezik, a TTW132 már fent köröz FL200-on, a fejünk felett, a terminal VOR körül holdingolva.
Indulási eljáráshoz térképünk nincsen, így Peti határozza meg az eljárást (és az útvonalat), mint a Tervhivatal elnöke: Kifelé repülünk TYN(113,1) 234-es radiálján, míg el nem kapjuk YIJ-et. Onnan direkt YIJ, majd SIA(115,3) a 200-as inbound radiálon. Ez már a xi'an-i reptér VOR adója lesz.
Megközelítéshez a következő, irányítatlan reptereknél általánosan használt képletet használjuk: Terminal VOR vagy NDB waypointtól kifelé repülünk az aktív pályairány reciprokától mintegy 30°-al eltérő irányban (jelen esetben a 05-ös, 051° irányú pálya esetén a VOR-tól 051°+180-30=201°) repülünk kb 25 kilométert, a domborzatot figyelembe véve süllyedünk a pálya t.f. magasságához képest kb 3000-3500 lábbal (jelen esetben 1680 lábon van a pálya, így 5000 lábat választunk) és a már említett, 15°-os jobb fordulóval kapjuk el az ILS-t.
Ezek persze csak a nyers adatok, a repülés közbeni fecsegés a késői óra ellenére is jó hangulatú volt, stewardessek, marcipános- mákos beigli, bárányhimlő és némi aviatikai ismeretterjesztés volt a téma. :)
CAH024 landing behind TTW132
Többször panaszkodtam már, hogy lassan egy hónapja, hogy útra keltünk, és az egy kezem felén meg tudom számolni, hányszor találkoztunk irányítással a hálózaton. Még forgalommal sem igen. Ezért külön öröm volt, amikor láttuk, hogy egy KLM-es kolléga is épp a célrepterünkre tart. Egy-két közös fotót meg is ejtettünk vele, míg vártuk Mayát Xi'an-ban.
KLM953, TTW132, CAH024 at ZLXY, Xi'an, China. One Boeing 737-900 and two Tu-134
Üvegorrúak / Glass-nosed guys
A macsók megvédik a törékeny hölgyet. HA-MAY Maya a kistuskók közt / Machos are protecting lil' lady. HA-MAY between the Tu-s
Mivel itt pekingi idő szerint (UTC+8) reggel hét van, nem hiszem, hogy megnézhetnénk ilyen korán a terrakotta-hadsereget, így inkább alszunk rá kicsit, idehaza, közép-európai idő szerint. Legközelebb innen folytatjuk kalandozásainkat. Chongqing városába repülünk majd (ZUCK). Addig is alszunk mi is, a gépek is.
Csemege: Színes-szagos reality útleírás az Airliners.net-en egy Peking-Xi'an-Jangshu útról.
Utolsó kommentek