9. UNNO, Omsk (RU) - UNNT, Novosibirsk (RU)
SZ(965) GH(875) NSK(113,3)
2009/DEC/17 2110Z-2226Z - CAH024
UNOO 172000Z 00000MPS 1400 R25/P1500N FU SCT200 M26/M29 Q1031 TEMPO 1000 FU 25420555
A képen látható műszereket - amik a Tu-134-es navigátori munkahelyén találhatóak - még az avatatlan szemnek is könnyű olvasni és értelmezni. A bal oldali műszer egy DME, azaz Distance Measuring Equipment, egy beállított VOR adó hozzánk viszonyított távolságát mutatja, ami jeleleg 2 Km. A jobb oldali műszer viszont egy ennél jóval egyszerűbb darab, minden háztartásban fellelhető: egy thermometer, vagyis hőmérő. Esetünkben a külső hőmérsékletet mutatja: skála érték x10. Ami jelenleg közel -30 celsius fok!
Ha nem tudnánk térképet olvasni, vagy a repülőtéren a cirilbetűs feliratokat értelmezni, már csak erről is tudhatnánk, hogy Szibéria fővárosába érkeztünk. És ez még enyhe, mert például e bejegyezés pillanatában az aktuális METAR ezt mutatja: M32/M36 amiből a nagy M a mínusz celsiust, a szám pedig az értéket jelöli. Szóval nincs az a trópusi hőség. Na, majd Pukhetben! Oda is megyünk még ugyanis.
Az idevezető út egészen eseménytelenül zajlott. Omszkban sötét, hideg éjszaka. Érkezésünkkor Novoszibirszkben ugyanaz. Egyetlen figyelemreméltó esemény történt csak az út során, mégpedig egy go-around vagyis átstartolás. Az oka az volt, hogy meglehetősen rossz süllyedési profillal - inkább alacsony sebességgel - érkeztünk az elhatározási magassághoz, és nem volt jó rálátásunk a pályára, ezért a térképen is feltüntetett Missed Apporach Procedure-t (Soma bá' egyik késő esti, kitűnő definíciója szerint "elb***tt leszállási eljárás") követve megismételve a megközelítést puhán és jó sebességgel landoltunk Novoszibirszkben.
A kiemelt részletek mutatják, mi a teendő átstartoláskor (az utasok megnyugtatásán kívül, persze) / Highlighted parts shows what to do when you go around (except how to calm down your passengers)
UNNT 172130Z 17002MPS CAVOK M24/M27 Q1035 NOSIG RMK QFE766/1022 07810160
Utolsó kommentek