8. USTR, Tyumen (RU) - UNOO, Omsk (RU)
OL(615) LF(520) TK(332)
2009/DEC/17 0455Z-0603Z - CAH024
USTR 170400Z 27004MPS CAVOK M26/M30 Q1020 TEMPO 1500 SN BLSN BKN007 RMK QFE755/1007 21CLRD65 30750029
Újra világosban repülhettünk (bár TTW132 nélkül), köszönhetően az egyre keletibb pozíciónknak. Végre pár screenshot, ami nem a sötét éjszakát fogja ábrázolni.
Napfelkelte, Szibéria / Sunrise, Siberia
Az indulás előtt lekért METARból is jól látszik, milyen ragyogó, repülésre való időnk van. CAVOK, amit szívem szerint jó kis látvarepülésre használnék fel, de hát az IFR túra az IFR túra. Ajtót becsuktuk jól, légkondi temperál, mert kint -30 fok van, amit a kutyának sem kíván az ember, pláne nem magának a pilótafülkében. Hajtóművek, üzemanyag, ablakok, mindenre ráadtuk a fűtést.
Tyumenyből Omszkba reppenünk, ami esetünkben nem a budakalászi víztározó, vizisí- és nudistaparadicsom, hanem az egymilliós orosz nagyváros. Az útvonalat mindösszesen három NDB jelöli ki. Felszállás után az első, OL(612) felé vesszük az irányt.
Gyönyörű fotómodell / Beautiful photomodel
Az Irtisz folyó kanyarulatai fogják keresztezni utunkat, ami a következő képen a remek időjárási viszonyok miatt jól kivehető. Omszk az Irtisz partján fekszik, ott, ahol az Om folyó beletorkollik. Nem nehéz kitalálni, hogy a város honnan kapta a nevét.
Irtisz folyó, NDB-re fordulás, süllyedést lassan megkezdjük / River Irtis, turning to the next NDB, nearly at the beginning of descent
A bejegyzés címe utal rá, hogy kis kitérővel érkezik meg a CAH024 Omszk városába. Khm, nos igen.
A 240/6MPS és 9MPS-os széllökésekkel tarkított széladatok miatt a 25-ös pályára terveztük a leszállást. Ehhez, mivel nyugati irányból érkezünk, északról kell megkerülnünk a repülőteret, majd ráfordulni alapfalra, majd az itt már létező, ám távolsági adatot nem szolgáltató ILS-re. QFE 600 méteren vagyunk, ráfordulva végső egyenesre, és innen már vizuálisan közelítünk. Repes a parancsnokpilóta szíve, hisz hetek óta nem sikerült olyan időpontot és időjárást elcsípni, hogy nagygépes vizuális megközelítést - ami sokak igazi kedvence - végezhessen. Most végre itt az alkalom.
Látjuk a pályát. De melyiket? Parancsnokpilóta úr mellé nem ártott volna egy navigátor, vagy egy elsőtiszt a jobb ülésbe. Ugyanis épp egy másik reptér másik kifutójára végez szabályos vizuális megközelítést.
A kép remélem sokat elárul. Amit nem, azt elmesélem. Végül azért rájöttem, hogy mi a helyzet, de végigcsináltam a leszállást, és full-stop után ismét felszálltunk és árepültünk Omszk-keletről a célreptérre. Minden simán ment, csak néha beleveregettem a fejem a műszerfalba.
Persze IVAO-s irányítás, meg némi körültekintés mellett ilyesmi nem fordulhatott volna elő. De sajnálatos módon igazi irányításra túránk során még jó sokáig, kb. Dél-kelet Ázsiáig várnunk kell.
UNOO 170500Z 24006G09MPS CAVOK M25/M29 Q1025 NOSIG 25420555 RMK QFE761
Utolsó kommentek